Novice

Potekale so sobotne delavnice Akademije FERI

Datum objave: 11. junij 2021 | Datum poteka: 30. julij 2021

Med 8. majem in 5. junijem smo v okviru Akademije FERI izvedli serijo sobotnih delavnic za dijake in dijakinje. Aktivnosti se je udeležilo 11 dijakov in dijakinj iz vzhodne kohezijske regije.

Prve tri delavnice so potekale na daljavo, zadnji dve pa na fakulteti.

Na delavnici »Je že čas za novi splet? Gemini!« so po spoznavanju teoretičnih pojmov in zgodovine razvoja spleta, udeleženci izdelali svoj strežnik in brskalnik za Gemini. Za implementacijo so uporabili programski jezik Python. Sodelujoči dijaki so se naučili osnov omrežnega in asinhronega programiranja.

Na delavnici »Učinkovito računanje« so v teoretičnem delu udeleženci spoznali primere učinkovitega računanja nad vektorji in matrikami. Pri praktičnem delu so dijaki implementirali določene operacije nad vektorji in matrikami, pri čemer so uporabili programska jezika C++ in Python z različnimi pristopi. Za vsak implementiran program so merili čas izvajanja in dosežene rezultate primerjali med seboj.

V uvodu delavnice »Umetna inteligenca - ozadje tehnologije, ki spreminja svet« je bilo dijakom predstavljeno teoretično ozadje in koncepti delovanja nekaterih tehnologij, ki so v zadnjem času zaznamovale področje umetne inteligence. V praktičnem delu so udeleženci spoznali nekatere aplikacije in tehnike obogatene resničnosti, ki uporabljajo metode strojnega učenja za to, da se zavedajo svoje okolice.

Na delavnici »Kvantno biti ali ne biti? Uvod v kvantno razmišljanje in računalništvo« so s preprostimi besedami najprej prediskutirali osnovne principe kvantne mehanike, ki jih izkoriščajo kvantni računalniki. Pogovarjali so se tudi o tem, kako bi lahko, in kako verjetno tudi bomo, te principe v prihodnosti izkoristili za razvoj novih postopkov in rešitev, ki bodo temeljito spremenili delovanje človeške družbe. Praktični del delavnice je potekal s pomočjo prostodostopnih simulatorjev kvantnih računalnikov - na njem so udeleženci primerjali zasnove klasičnih in kvantnih algoritmov.

Na delavnici »Kako iz besedila pridobiti znanje, ki ga razume računalnik, da lahko odgovarja na vprašanja« so se udeleženci najprej spoznali z osnovami procesiranja besedil v naravnem jeziku in z nekaterimi aplikacijami iz področja procesiranja naravnega jezika. V praktičnem delu so spoznali kako iz besedil pridobiti znanje, ki ga uporablja virtualni pomočnik za odgovarjanje na vprašanja.

Projekt RaST financirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.