Delavnice za srednješolce
Pingvinček (junij 2016)
Linux je danes najbolj znan odprtokodni operacijski sistem distribuiran pod licenco GNU. Poznamo ga predvsem po njegovi maskoti pingvin, po kateri je pričujoča delavnica dobila svoje ime. Zaradi svoje odprtokodnosti ga najdemo na različnih platformah (npr. i386, MIPS, x86-64, SPARC, ARM, RISC, idr.) in na različnih tipih naprav, tj. od najmanjših naprav, telefonov, omrežnih naprav, delovnih postaj in strežnikov, do grozdov super-računalnikov. Tako pokriva domala že vsa področja človekove dejavnosti, saj je prisoten v telekomunikacijah, vgrajenih sistemih, satelitih, medicini, vojski, računalniški grafiki, ipd. Čeprav je plod hekerskega mojstra Linusa Torwalda, pa so se za njegov produkt zelo zgodaj začela zanimati podjetja, kot so IBM in Oracle, ki so prepoznale njegovo moč obvladovanja različnih platform in njegovo odprtost. Z razvojem spletnega omrežja leta 1990 je razvoj Linuxa dobil dodatni zagon. Linux in odprta koda sta korenito spremenila poslovni svet. Podjetja, kot so Google in Amazon, na osnovi Linuxa gradijo mogočne strežniške farme, ki predstavljajo infrastrukturo računalništva v oblakih.
Na delavnici se bomo osredotočili na možnosti uporabe operacijskega sistema Linux v praksi. Pri tem bomo najprej spoznali njegove značilnosti s stališča sistemskega administratorja. S stališča uporabnika bomo obdelali uporabo Linuxa kot delovne postaje, pri čemer bomo preizkusili uporabo pisarniških paketov. Nato bomo spoznali nekaj možnosti uporabe Linuxa v spletu, saj je ta že v osnovi načrtovan tako, da omogoča vse prednosti svetovnega spleta. Spoznali bomo tudi različna orodja, ki jih ta operacijski sistem nudi uporabniku. Delavnico bomo zaključili z razvojem osnovnih aplikacijskih in sistemskih programov v jeziku Python.
Vsebina delavnice po dnevih je naslednja:
1. dan: Osnove operacijskega sistema Linux.
2. dan: Pisarniški paketi na Linuxu.
3. dan: Linux in splet.
4. dan: Orodja Linux.
5. dan: Linux in programiranje v Pythonu.
Delavnico bomo izvedli v računalniški učilnici, kjer imamo računalnike z nameščenim operacijskim sistemom Linux. V kolikor želi udeleženec delati na svojem prenosniku, mora imeti naložen operacijski sistem Linux. V primeru, da želite delati z operacijskim sistemom Windows, lahko pomagamo tako, da skupaj ustvarimo navidezni računalnik z orodjem VirtualBox, na katerega namestimo operacijski sistem Linux.
Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016
Ciljna skupina: 1. - 4. razred srednjih šol
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure
Predznanje: ni potrebno
Prostor: F-103
Udeležencev na delavnici: 20
Informacije o delavnici: Iztok Fister (iztok.fister@um.si)
Prijava na delavnico več ni možna.
Računalniška grafika z OpenGL (junij 2016)
Tudi vas zanimajo skrivnosti razvijalcev računalniških iger ter ostalih razvijalcev grafičnih aplikacij? Potem je delavnica Računalniška grafika z OpenGL ravno pravšnja za vas. OpenGL je grafični standard, ki je bolj kot katerikoli drugi pred njim vplival na razvoj in kvaliteto grafičnega prikaza in nanj še vedno vpliva z enako močjo. V poletni delavnici se bomo osredotočili na mrežno različico tega pomembnega standarda, ki jo poznamo pod imenom WebGL, ki nam omogoča razvoj spletnih grafičnih aplikacij, ki se po sami kvaliteti prikaza bistveno ne razlikujejo od namiznih aplikacij, razen tega so tudi platformsko neodvisne. V petih dnevih trajanja delavnice boste tako spoznali, kako sestaviti sceno, kako premikati objekte v njej. Spoznali boste kaj je to senčenje in kaj so teksture ter kako jih uporabiti za izboljšavo realističnosti prikaza objektov. Naučili se boste nalaganja že izdelanih grafičnih objektov skupaj z njihovimi animacijami, ko so tek, hoja in vse ostale aktivnosti, ki pridejo v poštev v računalniški igri. Pridobljeno znanje boste na koncu uporabili pri implementaciji preproste spletne igre.
Vsebina delavnic po dnevih je naslednja:
1. dan: Prva scena z WebGL (ThreeJS) - Vzpostavitev scene, uporaba kamere
2. dan: Osnovne geometrijske transformacije
3. dan: Senčenje, teksture in materiali - različni tipi lokalne osvetlitve: npr. ambientalna, difuzna in direktna svetloba
4. dan: Vključevanje modelov in animacija
5. dan: Preprosta spletna igra
Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016
Ciljna skupina: 1. - 4. razred srednjih šol
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure
Predznanje: začetno znanje programiranja
Prostor: F-103
Udeležencev na delavnici: 20
Informacije o delavnici: Andrej Nerat (andrej.nerat@um.si)
Prijava na delavnico več ni možna.
Sintetizator zvoka (avgust 2016)
Bi rad svoj računalnik spremenil v glasbeni inštrument? Ali pa generiral zvočne učinke za svoje aplikacije? Na tej poletni šoli bomo spoznali, kako računalnik zajame in predvaja zvok ter kako lahko zvok tudi generira. Najprej si bomo pogledali kako zvočne posnetke zajamemo in predvajamo, ter kako lahko te posnetke pohitrimo, upočasnimo ali jim spremenimo ton. Nato pa bomo pogledali kako z računalnikom generiramo zvoke, podobno kot to počnejo sintetizatorji - "sintisajzerji". S pridobljenim znanjem boste lahko generirali lastne zvoke, ustvarjali virtualne inštrumente in ustvarjali zabavne aplikacije za popačenje zvoka.
Predviden urnik delavnice:
1. dan: uvod v python, zajem, modificiranje in predvajanje zvoka na računalniku
2. dan: generiranje osnovnih tonov
3. dan: popačenje v času
4. dan: popačenje tonov
5. dan: popačenje barve zvoka
Delavnica bo potekala v programskem jeziku Python. Okolje bo za vas pripravljeno na računalnikih v učilnici, namestite pa si ga lahko tudi na lastne naprave. Za sodelovanje na poletni šoli je potrebno poznati vsaj osnove programiranja. Poznavanje jezika Python je zaželjeno, ne pa obvezno.
Termin: 22. 8. - 26. 8. 2016
Ciljna skupina: 1. - 4. razred srednjih šol
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure
Predznanje: začetno znanje programiranja
Prostor: E-110
Udeležencev na delavnici: 20
Informacije o delavnici: Martin Šavc (martin.savc@um.si)
Prijava na delavnico: http://goo.gl/forms/AMbj6QCwD4
Svetovni splet (avgust 2016)
Svetovni splet danes obsega okoli 5 milijard spletnih strani, ki jih obiskuje več kot 3 milijarde uporabnikov, kar predstavlja skoraj polovico svetovnega prebivalstva. Z objavo na spletu lahko na enostaven način dosežemo veliko publike, zato je danes zelo pomembno poznavanje spleta in z njim povezanih tehnologij. Osnovni element spleta je spletna stran, ki predstavlja dokument z določeno vsebino, ki je dosegljiv preko interneta. Naučili se bomo, kako objavimo spletno stran, spoznali tehnologije, ki so potrebne za njeno izdelavo ter kako spletno stran vidi naš brskalnik. Na koncu bomo spoznali tudi eno najpogosteje uporabljenih orodij za izdelavo osebnih (in tudi komercialnih) spletnih strani – Wordpress.
Vsebina delavnice:
1. dan: Kaj je internet in kako deluje splet?
2. dan: Kako je sestavljena spletna stran? (Spoznajmo jezik HTML)
3. dan: Kako oblikujemo spletno stran? (Spoznajmo jezik CSS)
4. dan: Kako naša stran oživi? (Spoznajmo jezik JavaScript)
5. dan: Kaj je WordPress in kako z njim naredimo spletno stran?
Termin: 22. 8. - 26. 8. 2016
Ciljna skupina: 1. - 4. razred srednjih šol
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure
Predznanje: ni potrebno
Prostor: C-202
Udeležencev na delavnici: 15
Informacije o delavnici: Marko Ferme (marko.ferme@um.si)
Prijava na delavnico: http://goo.gl/forms/uVirA7k8L9