Delavnice za srednješolce

Programiranje za dekleta

Sodobna tehnologija je nekaj brez česar si težko predstavljamo vsakodnevno življenje. To je tehnologija, ki nas navdušuje, osrečuje, poživlja, navdihuje, podpira ter hkrati odpira vrata v sodoben, povezan svet. Ta tehnologija v veliki meri temelji na programskih jezikih, ter narekuje smernice sodobnemu svetu. Zato nam danes znanje programiranja omogoča, da bolj kot kadarkoli izkoristimo lasten potencial. Da pa bi izkoristili ves potencial sodobne tehnologije, je bolj kot kadarkoli pomembna domišljija, kreativnost in izvirnost. V svetu programiranja in programskih jezikov je velika potreba po kadru, ki razmišlja izven okvirjev, ter tako izkoristi celoten potencial tehnologije. Programiranje torej ni samo strogo, togo, logično delo z  računalnikom. Resnici na ljubo je programiranje bolj umetniško delo, čigar rezultat je delujoč program. Zato bi ženska domišljija, kreativnost in izvirnost pripomogla k raznolikosti mišljenj in s tem tudi k razvoju podjetij. Raznolika mišljenja in kreativnost pa omogočajo odkrivanje novih priložnosti, izdelavo novih produktov in pridobivanje novih trgov za podjetja.

Zato dekleta vabimo na že 3. poletno šolo Programiranje za dekleta, na kateri se boste seznanile s spletnim programiranjem. Pri tem vam bomo podrobneje predstavili tehnologije HTML, CSS in programski jezik JavaScript ter osnove 3D vizualizacije na spletu s pomočjo knjižnice ThreeJs.  Končni produkt dela na poletni šoli bo preprosta igra. Tekom poletne šole bomo prikazali osnove izdelav spletnih strani, uporabnosti spletnih tehnologij, osnove logičnega razmišljanja v programskih jezikih in uporaba 3D modelov za vizualizacijo.

Delavnica:

  1. dan: HTML, CSS
  2. dan: Javascript (ThreeJs)
  3. dan: Igra s 3D objektom 1/2
  4. dan: Igra s 3D objektom 2/2

Kje in kdaj:

Mesto izvajanja: UM FERI, Koroška cesta 46, Maribor (https://feri.um.si/)
Termin: 27.- 30. avgust 2019 (skupaj 4 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure (6 šolskih ur)

Za koga:

Ciljna skupina: dekleta, srednja šola
Predznanje: ni potrebno
Udeleženk na delavnici: 20

Prijava na delavnico: 

Informacije o delavnici: Klemen Berkovič (klemen.berkovic1@um.si)
Prijava: prijave so zaključene

Obvladaj mikrokrmilnik in sortiraj bonbone

Danes nas tehnologija spremlja že na vsakem koraku, od žepa kjer smo preko mobilne naprave in interneta povezani s celotnim svetom, do vrat nakupovalnega središča, ki se nam odpirajo sama. Ste se kdaj vprašali kako je to mogoče? Kako prelisičimo na elektriko priklopljen kup plastike in kovine, da nas zabava ali pa opravljajo težka in dolgočasna dela?

Na delavnici bomo spoznali:

  • kako skupaj povezati tiskana vezja s senzorji
  • kaj je programiranje in kako lahko enostavno sami sprogramiramo mikrokrmilnik
  • kako obdelamo podatke iz senzorjev (kakšen bonbon "vidi" robot)
  • kako krmilimo preprost računalniški sistem (kako premaknem zelen bonbon stran od modrega)

Delavnica (izvajamo jo skupaj z Inštitutom za elektroniko in telekomunikacije):

  1. dan: Spoznajmo kako delujejo računalniki.
  2. dan: Pripravimo okolje za programiranje mikrokrmilnikov, spoznamo osnove programiranja in priklopimo senzorje.
  3. dan: Napišemo program za krmiljenje, oživimo robota ter pojemo sortirane bombone.

Udeleženci lahko prinesete in uporabite lasten prenosni računalnik, ni pa to pogoj za udeležbo na delavnici. Sestavljenega robotka in preostale bonbone odnesete domov za nadaljnjo igranje in nadgrajevaje!

Kje in kdaj:

Mesto izvajanja: UM FERI, Koroška cesta 46, Maribor (https://feri.um.si/)
Termin: 28.- 30. avgust 2019 (skupaj 3 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure (6 šolskih ur)

Za koga:

Ciljna skupina: srednja šola
Predznanje: uporaba računalnika (urejanje teksta, navigiranje po svetovnem spletu), znanje programiranja ni potrebno
Udeležencev na delavnici: 20

Prijava na delavnico:

Informacije o delavnici: Jernej Kranjec (jernej.kranjec@um.si)
Prijava: prijave so zaključene

Razvij svojo prvo računalniško igro - od 3D modela do igre

Računalniške igre so del našega vsakdana, pa naj le-te tečejo na mobilnih napravah ali namiznih računalnikih. To, da je igranje tovrstnih iger prijetna izraba prostega časa, ni treba posebej poudarjati. Vsem, ki se bodo udeležili letošnje počitniške šole, bomo pokazali, da načrtovanje in izdelava računalniške igre ni nič manj zabavno. Glede na to, da je igranje računalniških iger zelo razširjeno, ne preseneča, da obstaja veliko orodij za njihovo izdelavo, ki se prilagajajo tako žanrom igre, ciljnim platformam, kot tudi predznanju izdelovalca igre.

V okviru počitniške šole se bodo slušatelji seznanili z enim najbolj razširjenih orodij za izdelavo 3D modelov, ki pa vsebuje tudi grafični pogon, to je animacijski paket Blender. Le-ta omogoča razvoj dokaj kompleksnih iger na preprost in uporabniško prijazen način.

Ker pa igra ne more nastati brez neke vodilne zgodbe, bomo izhajali iz preproste ideje vodenja krogle skozi labirint, z nagibanjem plošče z labirintom, pri čemer bomo morali paziti, da se izogibamo luknjam, skozi katero nam lahko krogla pade iz igralne plošče, s čemer bi bila igra predčasno končana, glede na to, da moramo kroglo pripeljati iz labirinta v čim krajšem času. Čeprav je sama ideja preprosta, omogoča izgradnjo zanimive igre, ki lahko za nekaj ur priklene uporabnika za ekran.

Počitniško šolo bomo pričeli s predstavitvijo okolja Blender in izdelavo osnovnih 3D modelov, ki jih bomo potrebovali pri igri. Pri tem se bomo srečali z modeliranjem 3D objektov, njihovim teksturiranjem, uporabo luči za lepše končne učinke in še kaj. Drugi dan delavnice bomo modele uporabili za izdelavo igre, tako, da bomo izdelali osnovno logiko igre, omogočili merjenje časa, naučili se bomo oblikovanje stopenj in se pri tem tudi zabavali. Tretji dan je namenjen izdelavi dodatnih nivojev z izdelavo kompleksnejših labirintov, z vključitvijo zvoka v samo igro in izboljšanjem posebnih učinkov.

Delavnica:

  1. dan: Spoznavanje okolja Blender in izdelava osnovnih 3D modelov, ki bodo potrebni za igro Labirint.
  2. dan: Izdelava osnovnega nivoja igre
  3. dan: Izgradnja dodatnih nivojev in vključitev posebnih učinkov v igro, vključno z zvokom.

Kje in kdaj:

Mesto izvajanja: Gimnazija Murska Sobota, Šolsko naselje 12, Murska Sobota
Termin: 28.- 30. avgust 2019 (skupaj 3 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure (6 šolskih ur)

Za koga:

Ciljna skupina: 9. razred osnovne šole in dijaki srednjih šol
Predznanje: ni potrebno
Udeležencev na delavnici: 20

Prijava na delavnico:

Informacije o delavnici: Simon Kolmanič (simon.kolmanic@um.si)
Prijava: prijave so zaključene