Delavnice za srednješolce

Programiranje za dekleta

Sodobna tehnologija, brez katere si težko predstavljamo vsakodnevno življenje, je ta ista tehnologija, ki nas navdušuje, osrečuje, poživlja, navdihuje, podpira in nam hkrati odpira vrata v nov, sodoben, povezan svet. Ta tehnologija do velike mere temelji na programskih jezikih, ki tem kolesom sodobnega sveta, vdihnejo življenje in nam tako omogočajo, da bolj kot kadarkoli izkoristimo lasten potencial. Za to, da bi mi izkoristili ves potencial sodobne tehnologije, je sedaj bolj kot kadarkoli pomembna domišljija, kreativnost in izvirnost. V svetu programiranja je tako velika potreba po kadru, ki razmišlja izven okvirjev in zna izkoristiti ves potencial tehnologij. Programiranje torej ni samo strog, tog, logičen jezik računalnikov, je bolj jezik umetnikov, ki s svojimi programi pripovedujejo zgodbo sodobne tehnologije. Žensk žal v programerskih vodah primanjkuje, saj se programiranje napak reklamira kot moška domena, čeprav bi ravno v programerskih vodah ženske lahko igrale zelo pomembno vlogo in pomagale popeljati svet tehnologije v nove dimenzije.

So ti besede Avatar, Minecraft in protetična roka kaj znane? Če so, potem veš, da jim je skupen 3D svet. Lahko bi rekli, da razvoj na veliko področjih strmi k 3D tehnologiji. Od 3D printerjev, ki omogočajo izdelavo nešteto uporabnih in potrebnih reči, do 3D filmov in iger, ki poskrbijo za še večjo zabavo in doživetje vsebine, ki nam je bila še pred desetletij kar velika neznanka. Seveda pa je za izdelavo še tako enostavnih 3D objektov potrebno znanje, ki si ga lahko pridobiš na delavnici in korak po koraku postaneš tudi ti del tega in ustvariš svoj unikaten 3D produkt.

Delavnica:

  1. dan: HTML, CSS
  2. dan: Javascript (ThreeJs)
  3. dan: Igra s 3D objektom 1/2
  4. dan: Igra s 3D objektom 2/2

Kje in kdaj:
Mesto izvajanja: UM FERI, Koroška cesta 46, Maribor (https://feri.um.si/)
Termin: 27. - 30. avgust 2018 (skupaj 4 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Za koga:
Ciljna skupina: srednja šola
Predznanje: ni potrebno
Udeležencev na delavnici: 20

Prijava na delavnico: https://goo.gl/forms/E0Eb7ttuzfFwskqn1

Informacije o delavnici: Bojan Žlahtič (bojan.zlahtic@um.si)

Izdelaj razvrščevalnik za bombone

Danes nas tehnologija spremlja že na vsakem koraku, od žepa kjer smo preko mobilne naprave in interneta povezani s celotnim svetom, do vrat nakupovalnega središča, ki se nam odpirajo sama. Ste se kdaj vprašali kako je to mogoče? Kako prelisičimo na elektriko priklopljen kup plastike in kovine, da nas zabava ali pa opravljajo težka in dolgočasna dela?

Na delavnici bomo spoznali:

  • kako skupaj povezati tiskana vezja s senzorji,
  • kaj je programiranje in kako lahko enostavno sami sprogramiramo mikrokrmilnik,
  • kako enostavno obdelamo podatke s senzorja (kakšen bonbon "vidi" robot),
  • kako enostavno zgradimo in krmilimo preprost računalniški sistem (kako premaknemo zelen bonbon stran od modrega).

Delavnica:

  1. dan: Naredimo načrt robota ter spoznajmo osnove elektronike.
  2. dan: Pripravimo okolje za programiranje mikrokrmilnikov in spoznamo osnove programiranja.
  3. dan: Zajamemo in obdelamo podatke iz senzorjev.
  4. dan: Sestavimo in krmilimo robota ter pojemo sortirane bombone.

Udeleženci lahko prinesete in uporabite lasten prenosni računalnik, ni pa to pogoj za udeležbo na delavnici. Sestavljenega robotka in preostale bonbone odnesete domov za nadaljnjo igranje in nadgrajevaje!

Kje in kdaj:
Mesto izvajanja: UM FERI, Koroška cesta 46, Maribor (https://feri.um.si/)
Termin: 27. - 30. avgust 2018 (skupaj 4 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Za koga:
Ciljna skupina: srednja šola
Predznanje: ni potrebno
Udeležencev na delavnici: 20

Prijava na delavnico: https://goo.gl/forms/TG7euerBCNnY0geB2

Informacije o delavnici: Jernej Kranjec (jernej.kranjec@um.si)

Razvijmo svojo prvo računalniško igro - Od 3D modela do igre

Računalniške igre so del našega vsakdana, pa naj le-te tečejo na mobilnih napravah ali namiznih računalnikih. To, da je igranje tovrstnih iger prijetna izraba prostega časa, ni treba posebej poudarjati, vsem, ki se bodo udeležili letošnje počitniške šole, pa bomo pokazali, da načrtovanje in izdelava računalniške igre ni nič manj zabavno. Glede na to, da je igranje računalniških iger zelo razširjeno, ne preseneča, da obstaja veliko orodij za njihovo izdelavo, ki se prilagajajo tako žanrom igre, ciljnim platformam, kot tudi predznanju izdelovalca igre.

V okviru počitniške šole se bodo slušatelji seznanili z enim najbolj razširjenih orodij za izdelavo 3D modelov, ki pa vsebuje tudi grafični pogon, to je animacijski paket Blender. Le-ta omogoča razvoj dokaj kompleksnih iger na preprost in uporabniško prijazen način.

Ker pa igra ne more nastati brez neke vodilne zgodbe, bomo izhajali iz preproste ideje vodenja krogle skozi labirint, z nagibanjem plošče z labirintom, pri čemer bomo morali paziti, da se izogibamo luknjam, skozi katero nam lahko krogla pade iz igralne plošče, s čemer bi bila igra predčasno končana, glede na to, da moramo kroglo pripeljati iz labirinta v čim krajšem času. Čeprav je sama ideja preprosta, omogoča izgradnjo zanimive igre, ki lahko za nekaj ur priklene uporabnika za ekran.

Delavnica:

  1. dan: Spoznavanje okolja Blender in izdelava osnovnih 3D modelov, ki bodo potrebni za igro Labirint.
  2. dan: Izdelava osnovnega nivoja igre.
  3. dan: Izgradnja dodatnih nivojev in vključitev posebnih učinkov v igro, vključno z zvokom.

Kje in kdaj:
Mesto izvajanja: Gimnazija Murska Sobota
Termin: 28. - 30. avgust 2018 (skupaj 3 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Za koga:
Ciljna skupina: srednja šola
Predznanje: ni potrebno
Udeležencev na delavnici: 20

Prijava na delavnico: https://goo.gl/forms/v68AACIVv1URHOb62

Informacije o delavnici: Simon Kolmanič (simon.kolmanic@um.si)