Razvij svojo prvo računalniško igro - od 3D modela do igre

Računalniške igre so del našega vsakdana, pa naj le-te tečejo na mobilnih napravah ali namiznih računalnikih. To, da je igranje tovrstnih iger prijetna izraba prostega časa, ni treba posebej poudarjati. Vsem, ki se bodo udeležili letošnje počitniške šole, bomo pokazali, da načrtovanje in izdelava računalniške igre ni nič manj zabavno. Glede na to, da je igranje računalniških iger zelo razširjeno, ne preseneča, da obstaja veliko orodij za njihovo izdelavo, ki se prilagajajo tako žanrom igre, ciljnim platformam, kot tudi predznanju izdelovalca igre.

V okviru počitniške šole se bodo slušatelji seznanili z enim najbolj razširjenih orodij za izdelavo 3D modelov, ki pa vsebuje tudi grafični pogon, to je animacijski paket Blender. Le-ta omogoča razvoj dokaj kompleksnih iger na preprost in uporabniško prijazen način.

Ker pa igra ne more nastati brez neke vodilne zgodbe, bomo izhajali iz preproste ideje vodenja krogle skozi labirint, z nagibanjem plošče z labirintom, pri čemer bomo morali paziti, da se izogibamo luknjam, skozi katero nam lahko krogla pade iz igralne plošče, s čemer bi bila igra predčasno končana, glede na to, da moramo kroglo pripeljati iz labirinta v čim krajšem času. Čeprav je sama ideja preprosta, omogoča izgradnjo zanimive igre, ki lahko za nekaj ur priklene uporabnika za ekran.

Počitniško šolo bomo pričeli s predstavitvijo okolja Blender in izdelavo osnovnih 3D modelov, ki jih bomo potrebovali pri igri. Pri tem se bomo srečali z modeliranjem 3D objektov, njihovim teksturiranjem, uporabo luči za lepše končne učinke in še kaj. Drugi dan delavnice bomo modele uporabili za izdelavo igre, tako, da bomo izdelali osnovno logiko igre, omogočili merjenje časa, naučili se bomo oblikovanje stopenj in se pri tem tudi zabavali. Tretji dan je namenjen izdelavi dodatnih nivojev z izdelavo kompleksnejših labirintov, z vključitvijo zvoka v samo igro in izboljšanjem posebnih učinkov.

Delavnica:

  1. dan: Spoznavanje okolja Blender in izdelava osnovnih 3D modelov, ki bodo potrebni za igro Labirint.
  2. dan: Izdelava osnovnega nivoja igre
  3. dan: Izgradnja dodatnih nivojev in vključitev posebnih učinkov v igro, vključno z zvokom.

Kje in kdaj:

Mesto izvajanja: Gimnazija Murska Sobota, Šolsko naselje 12, Murska Sobota
Termin: 28.- 30. avgust 2019 (skupaj 3 dni)
Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure (6 šolskih ur)

Za koga:

Ciljna skupina: 9. razred osnovne šole in dijaki srednjih šol
Predznanje: ni potrebno
Udeležencev na delavnici: 20

Prijava na delavnico:

Informacije o delavnici: Simon Kolmanič (simon.kolmanic@um.si)
Prijava: prijave so zaključene